30 dagars listan -dag 2. Min stad

Okej nu ska jag beskriva staden där jag bor. Eller ja det är en liten by.

Jag bor i munka, ungefär 5 kilometer från Ängelholm.
Det är en liten och mysig by men har vad som behövs.
Jag gillar denna by.
Jag växte upp här och är glad för det. Här händer inte så mycket skit;)

Här finns faktiskt rätt mkt men berättar det viktigaste;)

Här finns en mat affär(munka allköp)
Bredvid den är där en bank, och rakt över ligger något som heter Evas spelhörna man kan hämta post köpa godis och spela på hästar där typ :)
Där ligger också en fin hårsalong som är väl är den "finaste" i munks här är några fler också.
En gata bort så finns en liten park med bänkar. Tandläkare och bibliotek finns också där.
Vi har en vårdcentral(sjukhus)
Lite längre ner finns ett litet vatten fall
I mitten av munka ligger kyrkan och ett bageri som heter centrum. Här finns ett vattentorn. Längst bort finns en idrottsplats där jag även spelar innebandy :D
Här är väldigt många åkrar haha! (bönder)
Här finns Sibylla, och 2 pizzerior.
Några olika dagis och en stor skola från förskolan till årskurs 9 där går jag.
Här finns även butiker som säljer blommor. Hihi.
Detta var väl typ en beskrivning på min lilla by.

Dem här bilderna har inte jag tagit! :) Dem är från google.



Men den här bilden har jag tagit:

haha, gamal bild på mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback